Kecelaruan Hati | Belle of Paradise


Pengikut

Ahad, 9 November 2008

Kecelaruan Hati

Minggu final exam semester ini betul2 menguji hidupku sebagai seorang insan. Aku harus kuat...tidak boleh goyah.Bercabang-cabang pemikiranku - ke arah dunia dan akhirat. Aku diuji dengan peperiksaan akhir yang mencabar, pertanyaan serta persoalan dalam hidupku....Aku merasakan terlalu banyak soalan daripada jawapan. Dadaku sesak dengan kesempitan. Benakku buntu dengan kelelahan.

Aku insan lemah. Kadang-kadang tersungkur dalam mencari hala tuju hidup. Perlukan bimbingan daripada sahabat-sahabiah yang disayangi.Mencari redha Illahi dalam setiap detik nafasku. Hanya doa dan harapan mampu kupanjatkan kepadaMu. Hanya Engkau tempat hatiku merintih.

Ya Allah.jangan la Kau jauh dari hambaMu ini...Ya Allah..tetapkan hatiku di JalanMu. Hidupkan hatiku dengan cahaya Islam Mu. Ya Rabbi...pandulah aku dalam kasih sayangMu.Kuatkan semangatku menempuh ujian dariMU.Jauhkanlah kesusahan dalam hatiku. Bimbinglah aku dalam keredhaanMu...

Nukilan:Zaidatul Akmal
Mood :Kebingungan mencari jawapan kepada persoalan

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Please leave ur comments wisely =)

Click-click

Copyright©All rights reserved to Zaidatul Akmal