Trying To Conceive | Belle of Paradise


Pengikut

Isnin, 15 Februari 2016

Trying To Conceive

Assalamualaikum dears,

17.2.2016 ni cukup la empat bulan nikah. Alhamdulillah... Sepanjang empat bulan nikah ni, macam-macam perasaan, pengalaman, dan ilmu aku belajar. 

Perasaaan...

Of course la gembira itu yang pertama. Gembira sebab ada seorang suami untuk bergantung harap. Ada seorang suami untuk memimpin ke syurga. 

Sedih sebab sekarang berjauhan dengan suami. Dia kena kerja di Alor Setar sekarang. Kadang-kadang dalam hati ni macam ada satu perasaan jahat tak ikhlas bagi suami kerja jauh-jauh. Pentingkan diri sendiri pon ada. Padahal dengan kerja itulah suami kahwin dengan aku. Bagi duit hantaran, wat belanja kahwin, bagi hadiah ke aku dan sara kehidupan kami berdua dan bagi ke mak ayah dia duit bulanan.

Sedih lagi sebab dah empat bulan, aku masih tak hamil lagi. Ye aku tahu baru empat bulan, awal lagi nak risau. Tapi umur aku dah nak masuk Three series dah tahun depan. Aku aim tahun ni dah dapat bayi seorang. Lagipon aku pernah ada history ovary aku bengkak dulu masa aku remaja. petanda awal cysts. Mahu tak risau?? Korang rasa patut tak aku jumpa O&G lepas enam bulan kalau tak pregnant lagi?

Kadang-kadang aku sedapkan hati, mungkin belum masanya nak dapat anak. Mungkin aku dan suami belum cukup bersedia dari segi ilmu keibubapaan dan kewangan. Sekarang nak besarkan anak, kena banyak belanja. Dunia pun makin mencabar, jadi ilmu kena banyak untuk didik anak-anak. SO, sedaplah hati sehari dua. Nanti sedih semula...

"Ya Allah, kurniakanlah aku zuriat yang soleh-solehah dan yang mendirikan solat"

Impian suami : Kembar !!

Gambar: Ihsan Google














@>----- Thanks for reading this entry!! (*_^)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Please leave ur comments wisely =)

Click-click

Copyright©All rights reserved to Zaidatul Akmal