Berkelah di Taman Gelora, Kuantan | Belle of Paradise


Pengikut

Rabu, 17 Februari 2016

Berkelah di Taman Gelora, Kuantan

Assalamualaikum dears,

Masa cuti Tahun Baru Cina baru-baru ini, aku dan suami ambil keputusan nak pergi bercuti. Sejak nikah, kami tak pergi honeymoon lagi sebenarnya. Pernahlah pergi Kuantan 2 kali dan Jengka pergi sekali sebab attend interview government. Lepas tu, aku dan suami dah start sibuk dengan kerja masing-masing.

Aku kerja takdelah busy sangat sebenarnya tapi sebab aku kerja hari Sabtu juga, jadi masa rehat aku hari Jumaat je lah. Jadi nak ke mana-mana tu susahlah sikit. So, masa cuti panjang baru-baru ni, kami dah rancang nak habiskan masa berdua je. 

Susah juga nak decide pergi mana sebab kereta aku mati roadtax.. Hahahaha... Jadi kena guna kereta dia yang manual. Malas la nak jalan jauh-jauh. Aku dah survey banyak tempat sebenarnya nak pergi honeymoon ni tapi semua tak kena bajet dan perancangan kami. 

Jadi kami decide pergi Kuantan je la. Lagipun dah fasih dengan keadaan sana. Kami bertolak pagi Isnin dengan segala bekal dan peralatan untuk picnic. 

Kami stay kat Kuantan 3 hari di kawasan Teluk Sisek. Saja cari area dekat dengan pantai sebab nak berekreasi bersama-sama. Cewaaahh..

Kita skip cerita hari pertama ye sebab hari pertama kerja makan and rehat je. Hari kedua kami dah rancang nak picnic dan masak-masak di tepi pantai. So, aku memang dah bawa portable gas stove, beras dan bahan-bahan untuk masak, periuk nasi, pinggan mangkuk dan air.

Nasi masak siap-siap di hotel. Oppss...sebab tu tak nak bagitahu aku stay hotel mana. Lagi 3 atau 4 tahun aku bagitahu..

Kami pergi ke Taman Gelora pukul 2 petang. Nasib baik cuaca sangat baik. Tak panas, tak hujan. Just nice laa.. Sampai je, kami pergi round dulu kawasan cari tempat yang sesuai nak letak khemah dan memasak.


Cantik kan?


Jadi, kami pilih kawasan ini untuk berkhemah!




Ok, jom mula! Suami pasang khemah, aku masak je. Tak tolong pun dia pasang khemah. Tengok-tengok siap dah.


Aku tak siap masak lagi masa ni. Kesian suami kebulur... hahaha.. padahal masak sardin, telur dadar and goreng sosej je pun.


Suami aku pernah terima latihan tentera udara. Jadi jiwa dia ala-ala askar sikit. Sebab tu khemah pun nk warna askar. 


Sedap jugak sardin ni!


Suami aku makan dengan berseleranya. Suka tengok suami makan. Dia kalau makan memang bersungguh. Eh, macam aku jugak la kan??


Lepas makan, kami pun berjalan-jalan keliling kawasan taman gelora tu. Dulu Taman Gelora ni takdelah cantik sangat, sekarang dah cantik kawasan ni. Medan makan pun dah ada tempat yang cantik dan bersih. Ramai juga orang joging di sini. Tak kira bangsa dan usia.


Dulu tak ingat ada tak lagi Jambatan Gantung ni. Dulu aku main-main kat kawasan tepi pantai je. Tak de pulak berjalan-jalan keliling tasik ni. Hihihi..lupa nak tanya suami.



Tengok tasik warna hijau. Sebab tu redup dan sejuk jer kawasan ni.

 Agak-agak berapa usia pokok ni? Badan dia berpintalpintal macam roti yang pintal-pintal tu. Eh, ingat makanan pulak. Sorry!

Breathtaking view~


Masa ni monyet-monyet ni gaduh apa entah. Bising betul, lepas tu tiba-tiba semua berbaik semula. 


Lama juga melepak di kawasan ni. Pukul 6.30 petang baru balik, kemas khemah dan barang-barang masak semua. Malam tu pergi melepak di Teluk Chempedak pulak.

Setakat ni kami mampu pergi ke sini je untuk bercuti. Nanti kalau ada peluang, ruang dan wang baru pergi ke tempat yang lagi best!

Okay, see you soon!!

@>----- Thanks for reading this entry!! (*_^)

 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Please leave ur comments wisely =)

Click-click

Copyright©All rights reserved to Zaidatul Akmal