Gambar masa kanak-kanak | Belle of Paradise


Pengikut

Sabtu, 4 Januari 2014

Gambar masa kanak-kanak

Assalamualaikum dears,

Ada cerita sangat kelakar semalam. Semasa duk syok layan FB, ternampak sepupuku Anis upload sekeping gambar lama. Eh, macam kenal pulak gambar ni. Rasa-rasa ni gambar sepupu-sepupuku sebelah mak ni. Tetapi masa tu agak susah nak cam. Lepas tu ternampak tikar getah. Eh, ni tikar getah rumah tok! Tok ni nenek aku laaa... Kalau kat Terengganu, nenek panggil Tok dan atuk panggil Tokki.

Boleh pulak ye aku ingat corak tikar getah tu. Mungkin masa kecil, aku suka balik rumah tok, tido sana, makan sana, mandi sana, tok masuk parit, aku ikut sekali masuk, pergi blkg rumah ambil cendawan, aku ikut jugak.. Jadi rumah tok sangat familiar bagi aku.








Lepas dah kenal pasti itu rumah tok, aku cuba cam setiap orang dalam gambar tu. Dari kiri (berdiri), Along, Mizam, Unknown 1, Kak Ngah, Kak De, Aina. Dari kiri (duduk), Diah, Anis, Unknown 2, Unknown 3.

Unknown 1 tu sangat menarik perhatian aku. Sebab aku cuba cam siapa dia. Seingat aku, kalau semua besar macam ni, maknanya dia sebaya aku. Sebab aku sama umur dengan Mizam. Sepupu aku yang sama umur ada 5 orang jer. Tiba-tiba terdetik dalam hati, ke ni aku???

Lepas tu aku tanya Hajar (kawan) sebab dia ada dekat dengan aku dalam lab masa tu. Aku minta dia camkan betul ke tak aku. Dia pun tak berapa pasti sebab macam lain. Lepas tu aku tak puas hati, aku tanya sepupu aku yang upload gambar ni. 

Masa dia bagi jawapan, aku dah guling-guling. Sebab dia cakap itu aku laaaaa!!! Aiyok, muka sendiri masa kecil pun tak cam. Tapi seriously, aku rasa sangat berbeza dengan aku sekarang. Budak dalam gambar ni comel kot! *ceit, ini macam puji diri sendiri*

Aku hantar gambar ni ke mak aku. Dia pun cakap lain sangat tapi dia cam la aku. Namanya mak kan???? Tapi dia tak cam adik aku! Hahaha... sebab adik aku tengok aku. Yang pakai baju melayu biru tu adik aku.

Itu je la nak citer. Aku pun tak ingat masa ni umur aku berapa. Ni yang bersemangat nak kuruskan badan ni. Kena start ambil Shaklee Set Kurus (bajet) jugak ni. Anda nak cuba? Sila emel saya di zaidatulakmal.mm@gmail.com atau SMS ke 0139479147 yer~




@>----- Thanks for reading this entry!! (*_^)
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Please leave ur comments wisely =)

Click-click

Copyright©All rights reserved to Zaidatul Akmal