4 Days 3 Nights in Felda Chini, Pekan | Belle of Paradise


Pengikut

Isnin, 2 September 2013

4 Days 3 Nights in Felda Chini, Pekan

Assalamualaikum dears,

Weekend baru ni aku pergi bercuti di rumah kakak senior aku. Entah macam mana aku boleh tanya,"Nak ikut akak balik rumah boleh?" Hish...tak malu betul aku ni. Mungkin sebab aku stress sangat dah. Sebelum tu 5 hari aku demam. Sampai sakit badan aku asyik baring jer. Aku nampak laptop, katil, makanan dan ubat jer dalam hidup aku. Aku keluar sekejap-sekejap je ambil angin. Tu pon sebab terpaksa. Makan pun roomate masak atau belikan. Aku memang tak daya la nak memasak. Aku tak lalu makan kalau aku masak. Sudahnya, aku buang saja macam hari tu.

Jadi percutian tak dirancang aku baru-baru ni aku kira sebagai titik untuk aku memulakan Isnin ni dengan penuh semangat. Hahaha... Poyo sangat!

Aku takde buat apa-apa yang menarik pun kat rumah senior aku. Aku memang nak berehat jer kat kampung, jauh dari suasana UMP yang dah 7 tahun aku tengok. Naik muak dah aku tengok. Janganlah aku sambung PhD kat sini. Masa buat degree, aku gembira jer duduk UMP tapi bila aku sambung master, aku rasa depressed. Aku rasa tak terluah kat orang. Aku rasa macam aku just teruskan jer apa yang aku buat ni tanpa perasaan. Aku nak cepat-cepat habiskan master. Sekurang-kurangnya aku  boleh fikir dengan tenang lepas ni.

Hari Sabtu, aku just ikut Kak Sham dan Makcik Hawa ke kenduri di Felda Chini 3 dan 4 kot. Aku pun dah lupa FC berapa.. Banyak sangat. Pening aku melihat jalan-jalan di sini. Nak masuk rumah Kak Sham saja dah berapa jalan aku tengok. Confused~

Kitorang pergi dua kenduri. Dari kul 8.30pagi lagi dah keluar dari rumah. Pagi tu sebab nak pergi tengok akad nikah. Lama jugaklah tunggu sebab tok kadi lambat. Pengantinnya dah tak sabar-sabar dah tu nak jawab nikah. Lepas tok kadi sampai, majlis pun bermula. Ni pertama kali aku lihat pengantin lelaki mengangis lepas akad nikah. Lepas akad nikah tu takdelah terus cry2.. Dia nangis masa bersalam dengan mak dia. Ni bukan sekadar mengeluarkan air mata ni. Ni sampai kesat-kesat mata sebab air mata laju sangat turun. Syahdu kejap. Aku pun turut sebak. Eh, sebetulnya aku rasa wonderful sebab susah kot nak tengok anak lelaki menangis sedu-sedan depan orang ramai.

Hantaran kepada pihak lelaki

Eh, ada jam dalam helmet!

Sila fokus pada figurine burung tu. Omeyy ngat~

Ni lah sirih yang Mak Cik Hawa cerita dari malam tadi. Berapa helai je daun mereka guna lepas tu gulung-gulung sahaja. Senang sangat!



Ni pelamin akad nikah.

Ha...ni baru pelamin sanding. Letak kat luar rumah. Besar giler. Dengar-dengar khabar pakej dia ambil RM5000. *pitam*




Selepas menjamu selera, kitorang pun gerak ke majlis kedua. Majlis kedua adalah majlis sambut menantu. Meriah jugak. Tapi aku dah tinggal beg dalam kereta, jadi tak sempat snap gambar. Hihihi.. Kat sini aku tak makan nasi dah. Makan ABC jer. Nasib baik takde cendol. Kalau ada, aku tengok je la..

Petang tu Kak Sham bawak aku dan anak saudara dia pergi Tasik Chini. Aku memang nak naik bot tapi sebab masa suntuk, tak dapatlah. Lagi satu, sekarang dah mahal. Bagi aku mahal la sebab aku yang kena bayar. Cuba kalau ada orang belanja, aku belasah jer. Dulu masa kecik-kecik, aku dah pernah naik bot merentasi tasik ni. Pak Cik aku bayarkan. Masa tu kami baru balik dari Majlis Bertandang sepupu aku. Dia kahwin dengan orang FC jugak. Tapi aku tak tahu FC berapa. Masa tu aku kecil lagi. Aku tahu aku nak ikut jer. Tak bawak, aku nangis~ Muahaha...

Masa sampai tu, ada dua pasangan pengantin tengah shoot outdoor photoghraphy. Keh..keh..keh tergelak aku tengok aksi mereka. Main gelongsor kat playground la... Jatuh kang baru tahu. 









Ada ikan sebenarnya dalam ni. Tapi tak nampak. Kamera canggih sangat.









Hari Ahad, kami tak pergi mana-mana pun. Aku tengok tengok tv, main dengan budak-budak, sembang-sembang, makan-makan and tidur. Hari Isnin baru kami balik UMP. Terus g lab kot~


@>----- Thanks for reading this entry!! (*_^)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Please leave ur comments wisely =)

Click-click

Copyright©All rights reserved to Zaidatul Akmal