Entry ni tibe-tibe ada citer pasal Dynamo----->??? | Belle of Paradise


Pengikut

Khamis, 26 September 2013

Entry ni tibe-tibe ada citer pasal Dynamo----->???

Assalamualaikum dears,

Apa khabar semua orang? Lama dah aku tak jenguk sini.. Entry terakhir pun aku dah lupe pasal apa. Sorrylah... aku busy sekarang. Aku dah isytihar aku takde weekend sekarang. Sebab weekend pun aku datang lab buat eksperimen. Boleh jer aku buat weekdays, tapi ada hari tertentu la. Lagipun kene cari orang teman aku kat lab malam. Mati kejung aku klu duk sorang2 kat lab sebesar kilang ni. Uwarrrrghhh scary!

Last weekend, aku stay kat lab lama sangat. Kesannya, aku batuk dan selesema. Kesian kat diri sendiri. Lepas tu aku cakap kat diri aku, kita jangan g lab 2 hari ye sayang. Kahkahkah... memang aku tak g lab dua hari pun. Dengan baju aku dah semua masuk bakul untuk laundry. Mana ada baju nak pakai g lab lagi. Gigihlah aku angkut bakul kain tu bawak g blok sebelah sebab nak guna mesin. Sekarang aku tak rajin nak cuci sendiri. Sebab toilet macam tak berapa nak suci murni untuk aku basuh baju dengan tangan. Aku kan makhluk penggeli dan sensitif sikit bab2 kebersihan baju. Lawa tak lawa belakang kira. Yang penting bersih. Sebab tu aku gigih turun dua kali g tengok mesin basuh sebab aku nak letak softener. Kalau aku biarkan jer mesin tu sampai habis, alamak bau wangi sabun je la baju aku. Aku pulak tak leh terima. 

Dulu aku ada penyakit allergi dengan bau Dynamo. Ala Dynamo yg kaler biru tutup kaler kuning tu. Haaaa...yg botol lama tu, dari zaman aku umur 4 thn aku dah sedar kewujudan Dynamo ni. Masa tadika, aku pernah tidur rumah mak sedara aku, dia basuh baju aku pakai Dynamo. Masa tu baru aku tahu aku tak suke bau Dynamo. Masa tu aku kecik lagi, takkan aku nak cakap kat makcik aku jangan basuh baju aku pakai Dynamo. Nak kene lempang dengan mak aku? Macam mak aku tak ajar aku adab sopan pulak. Aku redha je la... 

Balik rumah, aku sumbat baju-baju tu balik dalam mesin basuh. Hahahaha... basuh balik. sebab aku tak tahan bau dia. Aku rasa salah satu sebab aku jadi macam tu sebab mak aku. Masa tu dia pregnant. Dia tak boleh bau baju yang baru dibasuh. Dia nak bau baju yang dah kepam jer. Adeh! Tapi aku takdelah biar baju aku kepam. Aku cuma tak boleh bau Dynamo jer.  Sejak dari hati tu aku memang tak pernah beli Dynamo. Adalah sekali adik aku yang bongsu mengada-ngada tahi kuda pergi beli Dynamo sebab nak try. Aku dah warning awal-awal jangan basuh baju aku pakai Dynamo. Nasib baik aku bawak balik sabun aku masa tu. So, selamat baju aku dari bau Dynamo. 

Tapi sekarang Dynamo dah advanced. Botol pun dah tukar kaler. Bau pun aku dah boleh terima. Pernah lah terbasuh baju aku pakai Dynamo + Downy ni sekali. Terdesak. Tapi not bad la.. aku dah tak buat perangai g basuh baju aku balik.. Hahahahaha.... So, Dynamo dah improved a lot. Dah 20 tahun kot. Kalau tak improved, tak tahulah camne nak bersaing dengan produk baru kan??? Sekarang aku dah 26 tahun...

*confused aku dengan cerita aku kat atas ni. Aku nak citer ape sebenarnya?*

Haha..aku dah lupe nak citer ape sebenarnya. Bye korang....






@>----- Thanks for reading this entry!! (*_^)
 

2 ulasan:

Please leave ur comments wisely =)

Click-click

Copyright©All rights reserved to Zaidatul Akmal